Chceme usilovat o to, aby předškolní vzdělávání přirozeným způsobem doplňovalo rodinnou výchovu. Dětem se snažíme předávat a zprostředkovávat základní životní zkušenosti v blízkém prostředí skupin vrstevníků. A to cestou výchovy a vzdělávání, založeném na principu uspokojování individuálních potřeb a zájmů. Přispíváme tak k osvojování předpokladů pro celoživotní vzdělávání, kladný vztah k přírodě a získávání klíčových kompetencí již od raného věku dítěte.
Usilujeme o rozvoj každého dítěte po stránce fyzické, psychické i sociální, a proto přihlížíme při své práci na rámcové cíle:
Obsah předškolního vzdělávání je strukturován do pěti oblastí, které respektují vývoj dítěte, jeho přirozený život, zrání i učení.
Náš školní vzdělávací program má název:
Motivací pro nás byla stejnojmenná báseň, kterou znají postupně všechny děti naší mateřské školy.
Jaro, léto, podzim, zima,
v naší školce je to prima.
A co všechno umíme?
Celý den si kreslíme.
Proč jsme zvolili tento název?
Snažíme se vycházet z místních znalostí, podmínek a prostředí, využíváme toho, co kdo z nás nejlépe umí. To vše chceme tvůrčím způsobem dětem předat, tak aby se cítily spokojeně.
Školní vzdělávací plán je strukturován do 5ti tématických celků.
Jednotlivé měsíční tematické celky, reagující na aktuální potřeby dětí, obsahují vždy několik integrovaných bloků nebo projektů, které si už v každé třídě zpracovávají třídní učitelky (viz třídní vzdělávací plán). Za toto plánování jsou zodpovědné obě učitelky každé třídy. Výběr a realizace vhodných témat je proces velmi důležitý, protože jejich obsah je významným prvkem ovlivňujícím celé vzdělávání na mateřské škole.