Školní vzdělávací plán
"JARO, LÉTO, PODZIM, ZIMA, V NAŠÍ ŠKOLCE JE TO PRIMA..."

Chceme usilovat o to, aby předškolní vzdělávání přirozeným způsobem doplňovalo rodinnou výchovu. Dětem se snažíme předávat a zprostředkovávat základní životní zkušenosti v blízkém prostředí skupin vrstevníků. A to cestou výchovy a vzdělávání, založeném na principu uspokojování individuálních potřeb a zájmů. Přispíváme tak k osvojování předpokladů pro celoživotní vzdělávání, kladný vztah k přírodě a získávání klíčových kompetencí již od raného věku dítěte.
Vzdělávací cíle a záměry
Usilujeme o rozvoj každého dítěte po stránce fyzické, psychické i sociální, a proto přihlížíme při své práci na rámcové cíle:
- rozvíjení dítěte a jeho schopnosti učení,
- osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost,
- získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí.
Vzdělávací obsah
Obsah předškolního vzdělávání je strukturován do pěti oblastí, které respektují vývoj dítěte, jeho přirozený život, zrání i učení.
- Dítě a jeho tělo
- Dítě a jeho psychika
- Dítě a ten druhý
- Dítě a společnost
- Dítě a svět
Vzdělávací nabídka
Náš školní vzdělávací program má název:
"JARO, LÉTO, PODZIM, ZIMA, V NAŠÍ ŠKOLCE JE TO PRIMA"
Motivací pro nás byla stejnojmenná báseň, kterou znají postupně všechny děti naší mateřské školy.
Jaro, léto, podzim, zima,
v naší školce je to prima.
A co všechno umíme?
Celý den si kreslíme.
Proč jsme zvolili tento název?
Snažíme se vycházet z místních znalostí, podmínek a prostředí, využíváme toho, co kdo z nás nejlépe umí. To vše chceme tvůrčím způsobem dětem předat, tak aby se cítily spokojeně.
Školní vzdělávací plán je strukturován do 5ti tématických celků.
- V dobrém jsme se sešli...
- Malíř podzim přišel k nám...
- Jede zima jede...
- Jaro už je tu...
- Léto, milé léto...
Jednotlivé měsíční tematické celky, reagující na aktuální potřeby dětí, obsahují vždy několik integrovaných bloků nebo projektů, které si už v každé třídě zpracovávají třídní učitelky (viz třídní vzdělávací plán). Za toto plánování jsou zodpovědné obě učitelky každé třídy. Výběr a realizace vhodných témat je proces velmi důležitý, protože jejich obsah je významným prvkem ovlivňujícím celé vzdělávání na mateřské škole.